Ik zou mij graag even voorstellen : mijn naam is Betty Bakker, geboren op Texel en ik ben al vanaf de oprichting dirigent van Nuevo.

De muziek is mij met de paplepel ingegoten, mijn opa en vader speelden in de plaatselijke fanfare in Oosterend op Texel en op 7 jarige leeftijd ging ik bugel spelen wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds met heel veel plezier doe. Op 11 jarige leeftijd, met diploma D op zak , ging ik spelen in het Nationaal jeugd fanfare orkest en toerden we door Oostenrijk, Zweden, Denemarken en België, een prachtige tijd.

Na de HAVO ging ik naar het conservatorium in Alkmaar. Na afronding van mijn studie trompet en amv (algemene muzikale vorming) studeerde ik in 1986 als eerste in Nederland af op bugel. Ik werd gevraagd om de fanfare in Oosterend te gaan dirigeren. Dat vond ik zo leuk dat ik meteen de studie harmonie- en fanfare directie ben gaan volgen aan het eerder genoemde conservatorium.

Naast mijn lespraktijk dirigeer ik de fanfares Onder Ons in Dirkshorn, Advendo in Broek op Langedijk en harmonie Nuevo in Zaanstad.

Nuevo is voor mij een speciaal orkest , dat merk je als je op de repetities aan het werk bent.

Jong en iets ouder zit door elkaar, er is geen apart opleidingsorkest, maar iedereen helpt elkaar. Dit alles in een fijne ontspannen sfeer. Muziekplezier staat voorop, (bijna) alles kan en het is heel leuk om met mensen van verschillende leeftijden en niveaus muziek te maken. Het is mooi om iedere muzikant te zien groeien in niveau en kwaliteit. Een aantal leden zijn binnen Nuevo van instrument gewisseld omdat ze wel eens iets anders wilden proberen, dat kan allemaal en ook dan is het zo leuk om te zien hoe snel ze weer in het orkest hun partijtje meespelen. Als je als nieuwe muzikant mee komt spelen voel je je meteen welkom, alsof je al een tijd meespeelt.

Soms komen oud leden ook weer terug omdat ze het orkest missen, dat zegt genoeg over de saamhorigheid die zo kenmerkend is voor Nuevo.

Het repertoire is zeer divers. Niet alleen qua stijl, maar ook qua niveau zodat iedere muzikant aan zijn of haar trekken komt.

Ook buiten het muziek maken om zet ieder zijn of haar kwaliteiten in voor Nuevo. Events verzorgt regelmatig speciale avonden en afsluitingen van het seizoen. Ook bij het organiseren van concerten zet iedereen zich in. Dit alles wordt gecoördineerd door een jong en bruisend bestuur dat heel veel leuke ideeën heeft.

Ik zou het orkest graag nog zien groeien, nieuwe leden zijn van harte welkom en ook door middel van af en toe wat moeilijker repertoire proberen we op een hoger niveau te komen.

Ik hoop met deze hechte groep muzikanten nog heel veel mooie en speciale concerten te geven.

Betty Bakker